Artista: Saioa Olmo ikus arteetako sortzailea eta UPV-EHUko ikertzailea.  Lana: Geroa Xuxurlatzen, Peru, Eromekanika, Transnacional, Lo Relacional, Koktelazioak. Kolektiboa: Hernani herriko hezkuntza esparruarekin zerikusia duten pertsonak.

Plazan hezkuntza eta artearen alorreko profesionalak biltzeko espazio eta denbora proposatzen ditu, denon artean eskolan ematen den funtzionamendua birpentsatzeko tresnak bilatu eta diseinatuz. Aldi berean, erlazionatzeko eta antolatzeko modu berriak proposatzea du helburu, hala nola rolak, zereginak, ardurak, erabakiak, ikaskuntza-proiektuen proposamenak...

Peru

Proiektua: 

Egun batean nire etxean agertu zen, izenik gabe, ezaugarririk gabe, historiarik gabe, jantzirik gabe, generorik gabe, esperientziarik gabe. Hasieran ez zuen ezer esaten, baina gero konturatu nintzen zertara etorri zen hona.

Proposatutako dinamikak: 

Materiala: 

Eromekanika

Proiektua: 

Proposatutako dinamikak: 


Materiala: 

Transnazionala

Proiektua: 

En un lugar de mi mente, de cuyas coordenadas no consigo acordarme, guardé en algún momento un nombre que empezaba por la letra “T”. No sé si era “T” de… Tarragona, “T” de… Transilvania, “T” de… Tegucigalpa, o “T” de… Teruel, por ejemplo, que también existe. “T” de Móstoles, no, que también existe pero no empieza por “T”. Y es que tengo la palabra en la punta de la lengua… en la mismísima punta… ¡Ah sí! “T” de Transnacional.
Invocar palabras aprendidas y exorcizar su recuerdo mediante sabores que empiezan por la letra “M”, por “Ñ”, por “R”, por “U”…. Experimentar a construir un paisaje sonoro con las referencias geográficas que forman nuestro imaginario colectivo, conceptos con las que derivamos entre riscos, valles, fronteras y puertos de mar. Pongo el gps de la premonición en marcha, y escribo: “Transabonoro”, buscar. Efectivamente, como imaginaba, sobrevolando una palpitante terraza de Móstoles. Informazio gehiago

Proposatutako dinamikak: 

B - bortxaketa

I -ikaragarria

O - odola

L- lehia

E - errepikatu

N - nazka

T - tolerantzia

Z- zaunka

I - indarra

A- arima

Lehenengo  bakoitzak grabatuko du, eta egro guztiik batera. 

Materiala: 

Lo relacional

Lo relacional talde prozesuen erlazio alderdiak informalki ikertzeko, boskote batek osatutako tadea da. 2013. urtean #meetcommons, lan kolaboratiboa eta kultura libreak arakatzeko topaketen arira elkartu ziren eta hilabetean behineko maiztasunarekin elkartzen dira.  2015. urtean zehar Wikitoki-ko proiektu egoiliarra izan zen. Proiektu honetan hurrengo protrokoloak aurki ditzakegu: Oinarrizko Erlazio Rolal Kolaborazioan eta Bilkura AEfektiboetarako Egiturak

Dinamika proposamenak:
* Rolak gorputzen bidez landu: Zapaldua eta zapaltzailea. Taldeari zapalduak eta zapaltzaileak sentitu izan garen bi egoera azalduko dizkiogu. Espaziotik ibiltzen hasi eta sentimendu hori gure gorputzera ekartzen saiatuko gara. Generoarekin ariketa berdina proposatzen da. Izaki femenino eta maskulinoak bezala ibiliko gara.
* Rol aldaketa: Binaka eszena zehatz bat irudikatuko dugu, rol femeninoa eta maskulinoa erakusten dituzten keinu eta mugimenduak erabiliz. Ondoren rol aldaketa egingo da beste pertsonaren rola gorpuzteko. Azkenik hiru posizio aukeratuko ditugu eszena transformatzeko.
* Materiala: Argazki kamera

Koktelazioak

Proiektua: 

Pripublikarrak taldearen proiektua d EHUko Bilbo Artea eta Kultura Jardunaldiek babestua. Hizkuntzak gure pentsatzeko modua antolatzen du eta gehienetan ez gara horretaz ohartzen, geure buruaren inguruko pentsamenduetan eta besteekiko harremanetan berebiziko eragina duen arren. Nortasunak aldatuz doaz eta bata besteari gainjartzen zaizkio. Ideia hau abiapuntu hartuta, Koktelazioak egitasmoak jolas bat proposatzen die oinezkoei: zeure buruaren nortasunen mapa egitea, baina zeure burua definitzeko izenak erabili beharrean (izateari dagozkionak eta, beraz, estatikoak direnak), burutzen dituzun ekintzak erabiliz (dinamikoak, denboran zehar aldatuz doazenak). Informazio gehiago

Proposatutako dinamikak: 

Materiala: 

Plazan prozesuaren bideoa

Peru- Tresna

Peru halako batean zure bizitzan agertzen den adiskide hori da, usteka- bean gure egunerokoa begiratzeko ikuspegi berriak topatzen lagundu- ko diguna. Plazan programaren baitan, hezitzaile eta eragile berritzai- leen konplize biurtu da, lan dinamikak garatzeko pedagogia berri, kritiko eta gogoetatsu baten testuinguruan. Perurekin ikasketa prozesuak garatu ditzakegu, bizi garen mundua begiratzeko modu berriak piztuz, geure baitan zein inguruan eraldaketa prozesuak ahalbidetuz.

Deskargatu bi orriak eta sortu zure posterra. Erabil ezazu zure ikastetxerako tresna hezitzaile eta eraldatzaile gisa.

Peru-tresna (ES) Peru-Tresna (EU)

Orrialde honetako baliabideak  partekatu eta egokitu daitezke lizentzia hau mantenduz.